Niepokojące informacje o złym stanie zdrowia artysty zelektryzowały jazzowy świat i zawyrokowały: Keith Jarrett nie zagra już dla nas koncertu ! Amerykański pianista ostatni koncert zagrał w 2017 roku w nowojorskiej Carnegie Hall. Miał tam powrócić w marcu 2018 roku na kolejny recital, ale nieoczekiwanie wszystkie recitale zostały odwołane. Także wydawane przez ostatnie lata nagrania pianisty, realizowane dla monachijskiej ECM Records, zawierają wyłącznie rejestracji koncertów sprzed lat. Keith Jarrett największy z pianistów współczesnego jazzu od lat cierpi na chorobę, którą lekarze nazywają syndromem chronicznego zmęczenia Niepokojące wieści o stanie zdrowie Keitha Jarretta przyzwyczajają nas do pogodzenie się z myślą, że ten wybitny pianisty nie zagra już koncertu estradowego pozostawiając ogromne archiwum nagranych solowych recitali, wirtuozerskich koncertów ze swoim Trio oraz wielu innych projektów, które w swoich archiwach trzyma Manfred Eicher, producent ECM Records. Od kilku sezonów ECM Records publikuje takie koncerty i albumy te stają się autentycznym, dyskograficznym dokumentem geniuszu amerykańskiego pianisty i kompozytora.
„ Budapest Concert” jest rejestracją występu, jaki Keith Jarrett dał na dwa tygodnie przed koncertem stanowiącym zawartość albumu „Munich 2016”. Program obu wydarzeń jest w zasadzie niemal identyczny (kilkuczęściowa improwizowana suita plus dwa standardy). To charakterystyczne przenikanie między stylami, formami i muzycznymi fakturami zbudowały geniusz pianistyki oraz osobowość Keitha Jarretta. Dzięki swej nienagannej technice wykonawczej i wykształceniu, z powodzeniem sięga do wszystkich obszarów jazzu, jak też wspaniale porusza się wśród klasycznych, europejskich form muzyki. Jego niezwykłe talenty improwizatorskie sprawiają, że potrafi dwoma długimi utworami wypełnić cały koncert bowiem jest jednym z najbardziej olśniewających talentów improwizatorskich, który cieszy się zarówno uznaniem krytyków, jak i jazzowej oraz klasycznej. Keith Jarrett jest jednym z najwybitniejszych wirtuozów jazzu. Od kilku dekad jest takżę „frontmanem” monachijskiej oficyny ECM Records, dla której zrealizował najważniejsze albumy w historii jazzu a jako wybitny pianista oraz improwizator stworzył nowy styl pianistyki jazzowej.