Do swojej rozwijającej się – teraz pod skrzydłami prestiżowej i legendarnej oficyny Verve Records – dyskografii wokalistka Samara Joy, dwukrotna zdobywczyni Grammy Award, realizuje świąteczny album „A Joyful Holiday„. Sesja jest kontynuacją  sukcesów i wspaniałego roku, w którym Samara Joy zdobyła nagrody  Najlepszego Nowego Artysty i Najlepszego Jazzowego Albumu Wokalnego. Jej album  „Linger Awhile” osiągnął przewodził na liście bestsellerów Amazon, Billboard Jazz, Pandora Trendsetters, iTunes i Amazon; wokalistka zdobyła ponad 1 milion obserwujących jej muzykę na Instagramie i TikToku a jej trasy koncertowe na całym świecie wyprzedały się w rekordowym tempie. A star is born !

Samara Joy wychowała się w  nowojorskim Bronxie. Muzyka była zawsze obecna w jej domu; dziadkowie, Elder Goldwire i Ruth McLendon,  byli szefami i pionierami The Savettes, słynnej grupy gospel z Filadelfii. Ojciec Samary koncertował i nagrywał z Andrea Crouchem, legendarnym wokalistą gospel. Pisał także piosenki dla wielu artystów gospel i rhythm ‘n bluesa (w tym dla Stevie’go Wondera, Lalah Hathaway, George’a Duke). „ Chociaż nie dorastałam śpiewając w kościele” – wspomina Samara Joy – ciągle słyszałam, jak moja rodzina śpiewa razem inspirującą muzykę, co zaszczepiło we mnie uznanie dla mojego muzycznego pochodzenia. Dzięki musicalom w gimnazjum uwielbiałem odkrywać zakres mojego głosu i stosować różne jego barwy, aby pasowały do ​​postaci, które grałem. W końcu w szkole średniej dołączyłam do chóru w moim kościele, stając się liderem  kościelnego uwielbienia, śpiewając trzy nabożeństwa w tygodniu przez prawie dwa lata. To był mój trening”. Pierwszy kontakt Samary Joy z jazzem miał miejsce w Fordham High School for the Arts, gdzie regularnie występowała z zespołem jazzowym (z którym zdobyła ważną nagrodę dla najlepszego wokalisty na konkursie JALC Essentially Ellington). Jednak jazz nie był tak naprawdę jej celem, dopóki nie przyszedł czas na wybór college’u. Chcąc uczęszczać do szkoły państwowej w pobliżu domu, wybrała SUNY Purchase, gdzie studiując program jazzowy poznała tam muzyków, z którymi zrealizowała później swój debiutancki album. „Wszyscy interesowaliśmy się jazzem – wspomina Samara Joy. Przełomem dla mnie były nagrania, „Lover Man” Sarah Vaughan, nagrania Tadda Damerona z trębaczem Fatsem Navarro. Kiedy otrzymałam stypendium Ella Fitzgerald Scholar widziałam już swoja muzyczną drogę a moje ambicje skonfrontowałam w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Sarah Vaughan. Nagroda pozwoliła mi wybrać przyszłość”. Już jako nagrodzona wokalistka pojawiała się na wielu ważnych, nowojorskich estradach: w Dizzy’s Club Coca Cola, The Blue Note Club i Mezzrow Club, a także współpracowała z takimi gwiazdami jazzu, jak Christian McBride, Pasquale Grasso, Kirk Lightsey i Cyrus Chestnut. Debiutancki album „Samara Joy” przedstawia wokalistkę wspieraną przez trio gitarzysty Pasquale Grasso, basistę Ari Rolanda i perkusistę Kenny’ego Washingtona. Will Friedwald, pisarz i krytyk jazzowy w opisie albumu zachwyca się komplementując  śpiew Samary Joy, że to „fantastyczna kolekcja bardzo oryginalnych nowych aranżacji, pięknie zaśpiewanych przez wschodzący talent. To bardzo imponujący album. Ludzie zawsze używają słowa „ponadczasowy”, jakby to była największa pochwała w historii, ale w pewnym sensie głos Samary i jej muzyka wydają się należeć do wszystkich czasów, jakby była połączona z całą historią jazzu naraz – jakby istniała w każdej epoce jednocześnie, bo brzmi zarówno klasycznie, jak i bardzo współcześnie”. Mając zaledwie 22 lata, Samara Joy zdobyła uznanie krytyków za swój niezwykły głos  „rozbrajający i niespieszny” (NPR Fresh Air), „bogaty i aksamitny” (The New York Times). Samara Joy zachwyciła podczas prestiżowego Newport Jazz Festival, gdzie debiutowała przy  gromkich owacjach publiczności.

„ A Joyful Holiday” to kolekcja świątecznych przebojów stanowiąca stylistyczną kontynuację  jej ostatniego albumu „Linger Awhile”. Ponownie w nagraniu słyszymy takich muzyków jazzowych, jak  Pasquale Grasso –  gitara, David Wong – kontrabas, Kenny Washington na perkusji oraz Sullivana Fortnera na fortepianie. Repertuar świąteczno-pastorałkowy : kultowy „O Holy Night” wykonany z wieloma członkami rodziny artystki,  „Warm in December”, ale także  „Twinkle Twinkle Little Me” Steviego Wondera oraz studyjna i koncertowa wersja „The Christmas Song”.

Dionizy Piątkowski