Jak różnorodny może być amerykański blues potwierdza swoimi licznymi nagraniami Blind Lemon Pledge, który perfekcyjnie bawi się brzmienie, wydobywa smaczki z głębin akustycznego bluesa i „american roots”. Albumem „After Hours” dodaje do tej rozleglej stylistyki sporą porcję jazzowego swingu czyniąc z albumu niezwykle zgrabną kompilację autorskich i utrzymanych w jazzowej konwencji piosenek. Blind Lemon Pledge (znany również jako bluesman James Byfield z Bay Area)  zbiera wiele entuzjastycznych recenzji i jest często przedstawiany wśród najlepszych artystów Zachodniego Wybrzeża USA. W 2019 roku zaskoczył i zachwycił krytyków swoim pierwszym podejściem do całkowicie jazzowej płyty, nostalgicznego albumu „After Hours”, który zrealizował w formacji nazwanej Blind Lemon Jazz a do sesji zaprosił nie tylko charyzmatyczną wokalistkę Marisę Malvino, ale także muzyków z którymi realizuje swoje inne albumy: pianistę Bena Flinta, basistę Petera Grenella i perkusistę Joe Kelnera.

Blind Lemon Pledge  perfekcyjnie bawi się jazzem i bluesem dorzucając odrobinę folkowej Ameryki. Jest przy tym nie tylko subtelnych gitarzystą,  folkowo-bluesowym poetą i sugestywnym wokalistą. Prezentuje imponujący zakres stylistyki obejmujący melodie od bluesa do folku, jazzu i cajun, z zaskakującym poszanowaniem retoryki folkowego i  klasycznego bluesa. Artysta będąc liderem wielu swoich projektów zrealizował stylistycznie składny pakiet płyt („Blackwoods Glance”, ”Evangeline”, „Goin’ Home”, ”A Satchell Full Blues” oraz najnowszyOh So Good”) prowadzi wielotorową karierę muzyczną a jego piosenki – chwalone przez krytyków i publiczność – grane są  w radiostacjach na całym świecie.

Dionizy Piątkowski