Koncertowe nagranie Nord Deutcher Rundfunk Big Band pod kierunkiem wybitnego kompozytora i aranżera Michaela Gibbsa jest interesujące nie tylko na frapujący tytuł „Play a Bill Frisell Set List”, ale przede wszystkim na udział Billa Frisella – genialnego gitarzysty i bohatera całego nagrania. Album zawiera rejestrację koncertu hamburskiego festiwalu Uberjazz’2013 i prezentuje Billa Frisella wraz z jedną, najbardziej „ograną” w jazzie, niemiecką orkiestrą radiową NDR Big Band. Big band w ciągu kilku dekad ( założony w Hamburgu już w 1945 roku) zrealizował setki historycznych sesji a w wśród gości studia radiowego byli także najwybitniejsi twórcy jazzu, którzy pojawiali się z koncertami w Niemczech ( od Cheta Bakera i Johnny’ego Griffina po Howarda Johnsona, Joe Passa, Johna Surmana i Tomasza Stańko).Tym razem nagranie zrealizowano na festiwalowej estradzie ( z gościnnym udziałem perkusisty Jeffa Ballarda) a całość przygotował, zaaranżował i perfekcyjnie poprowadził Michael Gibbs. W repertuarze znalazło się wprawdzie tylko kilka kompozycji Billa Frisella, ale wśród pozostałych to takie, które gitarzysta chętnie grywa. Program ułożył i zaaranżował sam Gibbs, lecz nie zaproponował tym razem – co znamienne- żadnych własnych kompozycji.
Michael Gibbs urodził się ( 25 września 1937) w Salisbury w Południowej Rodezji, a więc z dala od jazzowej, orkiestrowej bohemy. Niemniej jest to dzisiaj wybitny kompozytor jazzowy, dyrygent, aranżer i producent a także ciekawy puzonista i klawiszowiec. Studiował grę na fortepianie oraz na puzonie. W 1959 roku przeprowadził się do USA, by studiować w Berklee College of Music oraz w Boston Conservatory. To była przełomowa decyzja a miejsce, w którym się znalazł stało się zaczątkiem jego jazzowej kariery. Studiował pod kierunkiem Herba Pomeroy’a, przez lata współpracował z wibrafonistą Gary’m Burtonem, był jego uczniem oraz realizował ciekawe projekty z wykorzystaniem elementów rocka w orkiestrowym jazzie. Pracował i nagrywał z Eberhardem Weberem, Joachimem Kuhnem, Grahamem Collierem, Cleo Laine, Johnem Dankworthem, Kenny’m Wheelerem, Mike’m Westbrookem, Philem Woodsem, Clark’em Terry’m,Tommy’m Flanaganem. Niezwykle ważnym dla M.Gibbsa były zawsze duże składy instrumentalnie i orkiestrowe formy artystyczne. Fascynował się kompozycjami oraz muzyką Guthera Schullera, George’a Russella, Aarona Coplanda, Iannisa Xenaksisa, Gila Evansa, Charlesa Ivesa i Oliviera Messiaena. Jego pierwszy, ważny autorski album „ Tanglewood’63” odebrano entuzjastycznie i zebrał doskonałe recenzje oraz nagrody ( Melody Maker Awards w kategorii „First Composer”, „Best Big Band”, „First Arranger” oraz „Musician of the Year”). Przez wiele lat był rezydentem Berklee School Of Music i nauczycielem wielu, dzisiaj słynnych, muzyków ; gdy Bill Frisell studiował w Berklee, wybitny kompozytor i aranżer Michael Gibbs był jednym z jego wykładowców. Jednakże szybko zależność uczeń–mistrz przeszła do relacji przyjacielskich oraz ciekawych pomysłów artystycznych. Ten muzyczny tandem współpracuje ze sobą przez kolejne dekady. Album „Play a Bill Frisell Set List” jest jednym z ważnych dokumentów tej kreatywnej współpracy.