Nagranie albumu świątecznego jest dla każdego artysty ambicjonalną nobilitacją i naturalnym wpisaniem się takimi nagraniami w kanon tysięcy podobnych sesji, albumów i kompilacji. Nie ma liczącego się artysty, który w swoim repertuarze nie miałby nagrań ”christmas ”. Tak jest zarówno u rockmanów, gwiazd pop-estrady i muzyki klasycznej, jak i u artystów jazzu i bluesa. Świąteczne albumy ma zarówno Louis Armstrong, B. B. King, Ella Fitzgerald, Wynton Marsalis, Eric Clapton, Diana Krall i Willie Nielson. Amerykańska oficyna Blue Heart Records prezentuje okolicznościową wersję „blue Christmas” proponując zestaw nagrań „season’s greetings”, jakie na swoich albumach ( lub specjalnych sesjach) zrealizowali artyści skupieni wokół Blue Heart Records i Nola Blue Records ( przed laty podobny pomysł zrealizowała także chicagowska oficyna Alligator Records).
“Jingle All The Way” jest okazjonalnym albumem precyzyjnie sprofilowanym zarówno świątecznym repertuarem, jak i bluesową stylistyką. Energetyczny Texas Horn proponuje kultowy „Silver Bells”, Benny Turner – w bardzo bluesowym nastroju – „I Want Some Christmas Cheer”, Lil Red & the Rooster świąteczny hit „Santa Baby” a równie klasyczną pastorałkę „I Saw Mommy Kissing Santa Claus” z nowoorleańską fakturą gra Teresa James & The Rhythm Tramps. Mark Cameron miksuje świąteczny nastrój piosenką „Nick’s Place”, Rick Vito rockowo rozgrywa „I Was A Bad Boy This Year” a Jim Koeppel udziela kapryśnych rad w „Slim Down Santa”, sugerując, że „straci trochę czasu na czekanie, bo będzie potrzebował kolejnej świątecznej nocy z reniferami”. Funkowa wersja „Christmas” Clarence Spady doskonale wpasowuje się z stylistykę albumu, gdzie równie elegancko jawi się Bobby Gentilo w kultowym „Santa Claus Go Straight to the Ghetto” Jamesa Browna, jak i chorwacki bluesman Tomislav Goluban tworzący olśniewającą, instrumentalną wersję utworu „Amazing Grace”. Bluesowy album świąteczny nie powinien być pozbawiony kolejnej wersji hitu Johnny’ego Moore’a „Merry Christmas Baby”, który dla kompilacji “Jingle All The Way” przygotowała Laura Tate. Vaneese Thomas apeluje piękną interpretacją o „Peace & Goodwill”, Peter Veteska sugestywnie i przejmująco interpretuje standard „I’ll Be Home For Christmas”, Tiffany Pollack i Eric Johanson z ballady „River” czynią świąteczny standard w zachwycającej interpretacji zbyt rzadko słyszanej piosenki Joni Mitchell. W delikatnej, bluesowej tonacji album kończy „Even Santa Gets the Blues” formacji Texas Horns, pozostawiając wszystkich z melancholijną, świąteczną rozterką: ciężkie czasy są wszędzie i nawet Santa Claus jest blue…”.