„ Mesjasz ” Fredericka Händla – genialnego kompozytora baroku jest najważniejszym dziełem muzycznym naszej epoki, a niektóre fragmenty np.” Hallelujah” lub „ Muzyka dla Królewskich Ogni Sztucznych’ weszły także do kanonu dzisiejszej muzyki rozrywkowej. Najprzedniejsza – moim zdaniem – jest jazzowa adaptacja wybranych fragmentów przygotowana przez Quincy Jonesa.
Quincy Jones (14.03.1933 -3.11.2024) – artysta wielu lub wszystkich talentów, amerykański „człowiek renesansu” oraz symbol dzisiejszej muzyki rozrywkowej: jazzman, lider zespołów oraz orkiestr, producent nagrań, filmów i programów telewizyjnych, autor książek i szef wytwórni płytowej, kompozytor, aranżer, ale także promotor wielkich gwiazd jazzu i estrady. Jest synonimem tego wszystkiego, co wydarzyło się we współczesnej muzyce rozrywkowej. Obecny swoimi projektami na muzycznym rynku od ponad sześciu dekad z imponującą kolekcją najważniejszych nagród i 28 statuetkami Grammy Award. Realizując projekt i album „ Handel’s Messiah – A Soulful Celebration” legendarny producent i aranżer zaprosił do współpracy m.in. Dianne Reeves, Al Jarreau, Patti Austin, The Yellowjackets a partię główną wykonał sam Stevie Wonder.