Marek Pospieszalski pochodzi z Częstochowy, tu ukończył szkołę muzyczną w klasie klarnetu. Ogromny wpływ na jego kształtowanie się miała muzykująca rodzina oraz środowisko skupione wokół zespołu Tie Break. Jest absolwentem krakowskiej Akademii Muzycznej. Prowadzi własny kwartet oraz duet Malediwy z Qbą Janickim. Jest również jednym z filarów kwintetu. Wojtka Mazolewskiego. Współpracuje z Marco Eneidim, eMPe3, Mateo Pospieszalski Project, Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Band, Dennisem Gonzalezem, Yealls At Eeals, YeShe Graal, Yanina Free Wave, Piotr Damasiewicz Power of the Horns, Kazimierzem Jonkiszem, Maciejem Obarą, Jerzym Mazzollem, Rafałem Mazurem, Krzysztofem Knittlem, Fisz/Emade, Peją i Zakopowerem. Saksofonista i kompozytor, który w tworzeniu muzyki najbardziej ceni niezależność, rozumianą jako wielość dróg, którymi może podążać artysta. Jego muzyczny fundament to muzyka improwizowana i eksperymentalna, współczesny jazz, jednak jest otwarty i czerpie z każdego gatunku muzycznego.

Album „Dürer’s Mother” Marek Pospieszalski zrealizował w kwartecie z Eliasem Stemesederem (fortepian), Maksem Muchą (Kontrabas) i perkusistą Maxem Andrzejewskim. Muzyka  inspirowana jest twórczością kompozytorów XIX i XX wieku, od  Schuberta przez Brittena po Lachenmanna a kompozycje M. Pospieszalskiego, pełne nawiązań do twórczości mistrzów, zanurzone są we współczesności i wkraczają w niezbadane obszary swobodnej improwizacji. Stanowią punkt wyjścia do otwartej i wieloaspektowej interpretacji, w której po mistrzowsku odnajdują się pozostali członkowie zespołu Pospieszalskiego. W ramach klasycznej formuły kwartetu muzycy skłaniają się do poszukiwania nowych form wyrazu, kładzenia głównego nacisku na barwę, operowania niestandardowymi współbrzmieniami czy prowokowania międzygatunkowych spotkań. Każdy z muzyków posiada indywidualne brzmienie wynikające z różnorodnych doświadczeń muzycznych.

Kwartet jest swego rodzaju prologiem drugiego, ważnego projektu Marka Pospieszalskiego: to oktet, który teraz  zmierzył się ze spuścizną gigantów polskiej muzyki współczesnej XX wieku. Kompozycje Krauzego, Panufnika, Sikorskiego, Stachowskiego, Schaeffera, Bairda, Serockiego, Krenza, Palestera, Szalonka, Kotońskiego i Rudzińskiego stały się inspiracją do wykreowania zupełnie nowej muzyki. Dwudziestowieczne utwory zostały przetransformowane na język i format XXI wieku dając w efekcie impresje o transowym charakterze, w których usłyszeć można echa muzyki improwizowanej, elektronicznej, noise’u i sound artu.  Marek Pospieszalski (saksofony, klarnety, flet i taśma), Piotr Chęcki (saksofon tenorowy), Tomasz Dąbrowski (trąbka), Tomasz Sroczyński (wiolonczela), Szymon Mika (gitary), Grzegorz Tarwid (fortepian), Max Mucha (kontrabas) oraz Qba Janicki (perkusja i soundboard) stworzyli teraz doskonale odbierany album „Polish Composers Of The 20th Century” zrealizowany dla prestiżowej, portugalskiej wytwórni Clean Feed Records.

Dionizy Piątkowski