Sporo solowej wirtuozerii prezentuje w swoim zestawie nowości prężna oficyna DUX Recordings. Jak zwykle przekrojowy zestaw obejmujący zarówno wielkim kompozytorów (Kilar, Pederewski, Szumanowski, Rachmaninoff, Bacewicz), jak i wybitnych, polskich wirtuozów. Znakomitym jest album „ A Journey Into The Abbys “ z wyborem utworów fortepianowych Aleksieja Stanczinskiego w interpretacji pianisty Witolda Wilczka. Na przełomie XIX i XX wieku apogeum osiągnęły narastające od stulecia tendencje w sztuce rosyjskiej stawiające ją w rozkroku między zafascynowaniem kulturą zachodnią a zakorzenieniem w słowiańskiej tradycji wielkiej Rusi. Epoka ta, choć trwała zaledwie dwie dekady, wydała wielu znakomitych artystów (poetka Achmatowa, malarze Kandinsky i Chagall czy kompozytorzy Skriabin i Strawiński) ale także mniej znanych a znakomitych kompozytorów, jak Aleksiej Stanczinski, młody kompozytor z kręgu Taniejewa i Skriabina, którego pochód ku wielkości przerwała nagła i tragiczna śmierć w 1914 roku.
Album „First Polish Caprices for Violin” skrzypka Marka Polańskiego jest światową premierą fonograficzną pierwszych w historii polskich kaprysów skrzypcowych Augusta Fryderyka Duranowskiego i Joachima Kaczkowskiego. Nagranie zostało zrealizowane w 185tą rocznicę śmierci Augusta Fryderyka Duranowskiego, a także w 230-tą rocznicę urodzin i 190-tą rocznicę śmierci Joachima Kaczkowskiego. Swoją premierę ma natomiast w przypadającą w 2020 roku okrągłą 250ptą rocznicę urodzin Augusta Fryderyka Duranowskiego. Wszystkie te jubileusze stanowią świetną okazję do przybliżenia melomanom na świecie twórczości tych dwóch, dziś niemal całkowicie zapomnianych, kompozytorów i ich nietuzinkowej twórczości.
Płyta „ Songs ” zawiera trzy cykle pieśni Ignacego Jana Paderewskiego, Raula Koczalskiego oraz Karola Szymanowskiego, napisane do poezji twórców europejskich, żyjących na przełomie XIX i XX wieku: Catulle Mendèsa, Rainera Marii Rilkego i Dmitriego Davydova. Album z interpretacjami pieśni polskich kompozytorów przypada na dziesięciolecie współpracy artystycznej Stanisława Kiernera (bas-baryton) i Michała Rota (fortepian), którzy od 2010 roku wspólnie rozwijają swoją pasję i umiejętności w dziedzinie wykonawstwa pieśni artystycznej. W 2015 roku ukazała się ich pierwsza płyta „Winterreise” z przejmującą interpretacją cyklu pieśni Franciszka Schuberta.
Monumentalna „Symfonia h-moll”, jedno z najwybitniejszych dzieł Ignacego Jana Paderewskiego – nie tylko genialnego pianisty, ale także (o czym nie wszyscy znawcy pamiętają) znakomitego kompozytora – po sukcesach pierwszych wykonań na estradach Bostonu, Londynu, Paryża, Lwowa i Warszawy, przez wiele lat pozostawała w całkowitym zapomnieniu. Dopiero pod koniec XX stulecia poczęła wracać do sal koncertowych i pojawiać się w katalogach firm płytowych. Album Bohdana Boguszewskiego z Orkiestrą Symfoniczną Lwowskiej Filharmonii Narodowej należy do bardzo nielicznych pełnych nagrań – takich, gdzie użyto całego składu instrumentalnego przewidzianego w partyturze, z sarusofonami kontrabasowymi i perkusyjnym tonitruonem. Oryginalne brzmienie orkiestry w szlachetnej akustyce Filharmonii Lwowskiej, gdzie symfonia miała swe polskie prawykonanie, pozwala słuchaczowi przybliżyć się do emocji czasów i ludzi tworzących polską kulturę w trudnych latach początku XX wieku.
Natomiast „Piano Transcriptions” Sergiusza Rachmaninowa już za życia kompozytora cieszyły się wśród pianistów ogromnym powodzeniem. Obok koncertów fortepianowych, preludiów etiud i słynnych „Wariacji na temat Corellego”, rachmaninowowskie aranżacje sukcesywnie stawały się jednymi z najbardziej reprezentatywnych wizytówek kompozytora. Każdy tego rodzaju utwór z jednej strony umożliwiał wyeksponowanie czysto wirtuozowskich umiejętności, z drugiej zaś, za sprawą częstokroć gęstej faktury skłaniał do poszukiwań w zakresie eksponowania harmonicznych i polifonicznych współbrzmień. Sesja pianisty Ivana Shemchuka obejmuje kolekcję tych właśnie fortepianowych opracowań, wzbogaconą o (wykonany wraz z Aliną Andriuti) popularny cykl „6 utworów na fortepian na 4 ręce”.
Pięć utrwalonych na płycie „ Polish Wind Quintets” kwintetów dętych wyraźnie nawiązuje do stylistyki neoklasycznej, co bezpośrednio wiąże się z gatunkowymi preferencjami oraz językiem muzycznym każdego z prezentowanych polskich twórców, działających w XX i na początku XXI wieku. Brawurowe wykonania „kwintetów” Michała Spisaka, Grażyny Bacewicz, Tadeusza Paciorkiewicza, Wojciecha Kilara i Józefa Świdra przez Cracow Golden Quintet jest niezwykłym debiutem tego zespołu . Album został nagrany rok po otrzymaniu nagrody podczas prestiżowej pierwszej edycji Międzynarodowego Konkursu Muzyki Polskiej im. Stanisława Moniuszki w Rzeszowie.