Kolejną porcję jazzowych przebojów The Beatles proponuje norweska formacja Rubber Soul Quartet. Po doskonale przyjętym albumie “Black Bird” z jazzowymi wersjami  „Norwegian Wood”, „Drive My Car”, „She’s Leaving Home”, „Here, There and Everywhere”, „Yellow Submarine”, „Lady Madonna”, „Blackbird” i “Ob-La-Di,Ob-La-Da”, kolejna sesja kwartetu z przynosi ciekawe aranżacje i brawurowe, dowcipne prezentacje takich klasyków Paula McCartney’a i  Johna Lennona, jak “Something”, “Eleanor Rigby”, “The Foool on the Hill”, Help”, Michelle”, “And I Love Her”  i  wielu innych, znanych i lubianych hitów Czwórki z Liverpool. Doskonała, jazzowa, karnawałowa porcja przebojowej muzyki.

Kultowy  „Rubber Soul” to szósty, wydany 3 grudnia 1965 roku w Wielkiej Brytanii, album studyjny The Beatles. Tytuł płyty jest także nazwą norweskiego zespołu Rubber Soul Quartet, który tworzą: gitarzysta i wokalista Bård Helgerud, saksofonista Håvard Fossum, kontrabasista Andreas Dreier oraz perkusista Torstein Ellingsen. Bawią się, grając te ponadczasowe piosenki, dodając jazzowego posmaku oraz improwizacyjnego nastroju. Kolejna sesja kwartetu z przynosi ciekawe aranżacje i brawurowe, dowcipne prezentacje takich klasyków Paula McCartney’a i  Johna Lennona, jak “Something”, “Eleanor Rigby”, “The Foool on the Hill”, Help”, Michelle”, “And I Love Her”  i  wielu innych, znanych i lubianych hitów Czwórki z Liverpool. Doskonała, jazzowa, karnawałowa porcja przebojowej muzyki. Granie klasycznych piosenek The Beatles w wersjach jazzowych może być uznane za muzyczny dowcip, ale przecież znaczna część repertuaru Beatlesów doskonale nadaje się do improwizacji  oraz grania przez muzyków jazzowych. Stąd mnogość takich nagrań w dyskografiach muzyków jazzowych ( od kultowych nagrań  gwiazd jazzu Blue Note Records po „Saluting Sgt.Pepper” Django Batesa). Rubber Soul Quartet bazując na oryginalnych melodiach, stworzył eleganckie, jazzowe, na nowo zaaranżowane przeboje.

 

 

Dionizy Piątkowski