Czy trudno jest zadebiutować na profesjonalnej estradzie, gdy nosi się popularne nazwisko, a koligacje artystyczne z tego wynikające są nad wyraz oczywiste. Brazylijska wokalistka Bebel Gilberto zadebiutowała dopiero w 2000 roku. Album „Tanto Tempo” nie tylko rozsławił młoda artystkę, ale także przyniósł jej laur Latin Grammy Award. I choć był to formalny, fonograficzny debiut wokalistki, to ma ona w swoim dorobku takie niekwestionowane „argumenty’, jak nagrana, już w 1986 roku, płytka EP za roztańczonymi bossa-novami oraz ogromny „familijny” bagaż : ojcem Bebel jest legendarny João Gilberto, artysta, który wynalazł jazowa bossa novę i rozsławił ją na całym świecie; matką jest natomiast popularna, brazylijska piosenkarka Miúcha. Do tego „artystycznego CV” dodamy, iż pierwsza żoną João , była kultowa Astrud Gilberto ( dla niej skomponował mi.in. przebój „ A Girl from Ipanema”) a kilkuletnia Bebel zadebiutowała na estradzie nowojorskiej Carnegie Hall, będąc gościem zespołu Stana Getza. Nie dziwi zatem zainteresowanie, z jakim oczekiwano jej nagrania.
Jest zatem „Tanto Tempo” spójnym, ponad 50-minutowym zestawem nowoczesnej, subtelnej, ale i muzycznie wyrafinowanej bossa novy. Jest w tym brzmieniu oczywiste nawiązanie do skojarzeń z muzyką João Gilberto oraz sztuki wokalnej Miúchy i Astrud Giberto, ale młoda artystka dodała do tych „tradycyjnej” brzmień spory ładunek nowoczesności. I czyni to zarówno swoją brawurową interpretacją, jak i rozbudowanym, nowoczesnym – często elektronicznym – formatem. Sesja jest urokliwym nastrojem, przypominającym nie tylko rozkołysanie samby i melancholię bossa-novy, ale także niesie ( zwłaszcza tekstami) głębsze przesłania. Bebel Giberto śpiewa raz po portugalsku, raz po angielsku, tworząc ekspresyjny zestaw artystycznych doznań. „Dobra samba jest rodzajem modlitwy, bo samba to smutek, który się chwieje a smutek jest zawsze pełen nadziei dnia, który nie będzie już więcej smutny” – śpiewa w jednej z piosenek brazylijska wokalistyka, deklarując swoje kulturowe odniesienia do sztuki i życia.