Trwa festiwal nagrań, sesji oraz okolicznościowych wydawnictw dedykowanych (w setną rocznicę urodzin)  gigantowi jazzu, Charlie’mu Parkerowi (29.08.1920 -12.03.1955). Rygory epidemii Covid-19 znacząco ograniczyły specjalnie przygotowywane koncerty, przeglądy, gale i festiwale, ale nie zablokowały ciekawych wydawnictw dedykowanych „Bird” Parkerowi.

W Kansas City, mieście narodzin Charliego Parkera, przygotowano w Smoke Jazz & Supper Club sesję, w której trzej wybitni alto-saksofoniści dzisiejszego jazzu (Bobby Watson, Vincent Herring i Gary Bartz) przygotowali program oparty w głównej mierze o kompozycje Parkera („Klactoveedsedstene”, „The Hymn”, „Yardbird Suite”), kompozycje pozostając w stylistyce najwybitniejszego saksofonisty jazzu (np. „Bird-ish”- Bobby’ego Watsona czy  „Folklore” Vincenta Herringa), jak i wielkie standardy jazzu, często eksponowane w sesjach Charliego Parkera („These Foolish Things”, „April in Paris”„Lover Man”). Wraz ze wspaniałą sekcją rytmiczną ( David Kikoski – fortepian, Yasushi Nakamura – kontrabas oraz perkusista Carl Allen)  trzej wybitni saksofoniści  oddają hołd dziedzictwu muzyki Charliego „Birda” Parkera  przenosząc jego innowacje do własnych, całkowicie wyjątkowych interpretacji.

Wpływ Charliego Parkera jest syntezą, która przenika nas wszystkich” – mówi o koncepcji sesji Vincent Herring. To niesamowite, jak bardzo Charlie Parker poruszył tak wielu różnych ludzi w ich pogoni za muzyką. Z pewnością przyjmujemy również inne wpływy i oczywiście wszyscy mamy nadzieję, że nadamy temu swoje własne piętno, ale Bird jest zawsze ponad wszystkimi inspiracjami oraz niepowtarzalną interpretacją swojej muzyki ”.

Dionizy Piątkowski