Trwa festiwal nagrań, sesji oraz okolicznościowych wydawnictw dedykowanych (w setną rocznicę urodzin) gigantowi jazzu, Charlie’mu Parkerowi (29.08.1920 -12.03.1955). Rygory epidemii Covid-19 znacząco ograniczyły specjalnie przygotowywane koncerty, przeglądy, gale i festiwale, ale nie zablokowały ciekawych wydawnictw dedykowanych „Bird” Parkerowi.
W Kansas City, mieście narodzin Charliego Parkera, przygotowano w Smoke Jazz & Supper Club sesję, w której trzej wybitni alto-saksofoniści dzisiejszego jazzu (Bobby Watson, Vincent Herring i Gary Bartz) przygotowali program oparty w głównej mierze o kompozycje Parkera („Klactoveedsedstene”, „The Hymn”, „Yardbird Suite”), kompozycje pozostając w stylistyce najwybitniejszego saksofonisty jazzu (np. „Bird-ish”- Bobby’ego Watsona czy „Folklore” Vincenta Herringa), jak i wielkie standardy jazzu, często eksponowane w sesjach Charliego Parkera („These Foolish Things”, „April in Paris”„Lover Man”). Wraz ze wspaniałą sekcją rytmiczną ( David Kikoski – fortepian, Yasushi Nakamura – kontrabas oraz perkusista Carl Allen) trzej wybitni saksofoniści oddają hołd dziedzictwu muzyki Charliego „Birda” Parkera przenosząc jego innowacje do własnych, całkowicie wyjątkowych interpretacji.
„ Wpływ Charliego Parkera jest syntezą, która przenika nas wszystkich” – mówi o koncepcji sesji Vincent Herring. To niesamowite, jak bardzo Charlie Parker poruszył tak wielu różnych ludzi w ich pogoni za muzyką. Z pewnością przyjmujemy również inne wpływy i oczywiście wszyscy mamy nadzieję, że nadamy temu swoje własne piętno, ale Bird jest zawsze ponad wszystkimi inspiracjami oraz niepowtarzalną interpretacją swojej muzyki ”.