Pianista Cornelius Claudio Kreusch i gitarzysta Joscho Stephan tworzą perfekcyjny, artystyczny tandem i albumem „High Wire” wprowadzają swój muzyczny świat w krąg swingu, jazzu, standardu, wirtuozerii oraz improwizacji. Cornelius Claudio Kreusch umieścil na nowej płycie także swój największy hit „Feel!” (z albumu „Scoop” z 1998 roku, na którym wystąpili między innymi Salif Kefta, Elisabeth Kontamanou, Richard Bona, saksofoniści Greg Osby, Bobby Watson i Ron Blake, basiści Anthony Cox, Zaf Zapha i James Genus, perkusiści Will Calhoun i Terri Lyne Carrington oraz Cyril Atef). „Feel!” przez długi czas znajdował się na szczycie list przebojów jazzowych i stał się najpopularniejszym albumem jazzowym roku. „Feel!” w szczególności okazał się tak popularny, że trzy lata później Kreusch umieścił ten utwór na swoim kolejnym udanym albumie „Live! At Steinway Hall/New York” jako solową improwizację. Teraz piosenka z jej chwytliwą melodią i progresją przypominającą coltrane’owski „Giant Steps” stala się syntezą pomysłu albumu „High Wire”.
Cornelius Claudio Kreusch jest jednym z wybitnych pianistów jazzowych z własnym, osobistym stylem. Długoletni rezydent Nowego Jorku udowodnił swój wyjątkowy status na wielu albumach z takimi gwiazdami jak Kenny Garrett, Terri Lyne Carrington, Bobby Watson, Herbie Hancock i Salif Keita. Jest także utalentowanym solistą. Joscho Stephan jest znany nie tylko ze swojej wybitnej wirtuozerii na gitarze akustycznej, ale także reprezentuje młode, nowe, cross-stylowe podejście do gatunku gypsy swing. W duchu improwizacji oraz innowacji kontynuuje spuściznę Django Reinhardta. Jego nowatorskie podejście do jazzowej tradycji przedstawiał koncertując i nagrywając z tak różnorodnymi gwiazdami, jak Paquito D’Rivera, James Carter, Charlie Mariano, Stochelo Rosenberg czy Tommy Emmanuel.
Cornelius Claudio Kreusch przed laty zobaczył wideo duetu gitarzysty Joscho Stephana ze słynnym francuskim piewca gypsy swingu, Birelim Lagrène. „Od razu wyobraziłem sobie, jak harmonizujemy – wspomina po latach. Marzył mi się z Josho album, taki na miarę Tootsa Thielemansa i Martiala Solala”. Głównym pomysłem Kreuscha na wspólny album było odtworzenie najważniejszych i najbardziej osobistych kompozycji jego kariery. I tak w „High Wire” Kreusch i Stephan rzucają sobie piłkę w zadziwiająco artystyczny, szybki, oryginalny i bardzo muzyczny sposób a duet pianisty z gitarzystą brzmi, jakby grali razem od lat: ich korzenie w silnym rytmie, ich miłość do melodii i ich euforia do improwizacji. Album opiera się przede wszystkim o kompozycje autorskie Corneliusa C. Kreuscha, ale w stylistyce sesji zaprezentowana także standardy jazzu: „All Blues” Milesa Davisa, „Blue Bossa” Kenny’ego Dorhama i Joe Hendersona oraz „Giant Steps” Johna Coltrane’a. To trzy przełomowe, pionierskie arcydzieła w historii jazzu dały Kreuschowi i Stephanowi okazję do zademonstrowania swojej finezji, kreatywności i postrzegania jazzowej tradycji.