Resonance Records przedstawia – pierwsze od 33 lat wydawnictwo – prezentujące muzykę wybitnej i niedocenianej gitarzystki jazzu, Emily Remler. Album „Cookin’ at the Queens: Live in Las Vegas” obejmuje nieznane dotąd nagrania archiwalne stanowiące zapis koncertów transmitowanych w KNPR Las Vegas w 1984 i 1988 roku, w ramach cotygodniowego programu radiowego Alana Granta „4 Queens Jazz Night from Las Vegas”. Tym razem producent Zev Feldman odkrył gitarzystkę Emily Remler koncertującą z kwartetem (z pianistą Cocho Arbe, basistą Carsonem Smithem i perkusistą Tomem Montgomerym) w 1984 roku oraz występach trio z basistą Carsonem Smithem i perkusistą Johnem Pisci z występu w 1988.
Tragicznie zmarła w wypadku samochodowym Emily Remler (18.09.1957- 4.05.1990) jest postacią, która była u progu sławy i uznania. Studia w bostońskiej Berklee School of Music wykrystalizowały jej jazzowe zainteresowania, która dotąd zauroczona była rockową frazą Jimie’go Hendrixa i bluesami Johnny’ego Wintera. Juz w czasie studiów sporo koncertowała i krytycy upatrywali kreacji stylu opartego na gitarowej ekspresji Pata Martino, Wesa Montgomery’ego i Charliego Christiana. Pierwsza oferta pracy rozczarowała jazzującą Emily: akompaniowała w Nowym Orleanie zespołom Nancy Wilson, grała z Michelem Legrandem i Robertem Gouletem. Jeden z tych koncertów obserwował Herb Ellis, który doprowadził do sesji nagraniowej i udziału gitarzystki w Concord Jazz Festival. Emily Remler koncertowała (na poczatku lat 80-tych) z zespołem Astrud Gilberto, nagrała też doskonały album „Together” w duecie z Larry’m Coryellem. Pracowała także z innymi gitarzystami: Barney Kesselem, Herbem Ellisem i Charlie Byrd oraz z autorskim kwartetem (Eddie Gomez, Bob Moses i John D’Earth), zagrała na płycie Davida Benoit „Waiting For Spring”, który po jej śmierci poświęcił Emily przepiękną balladę „Six String Poet” (płyta „Inner Motion”). Dyskografia gitarzystki obejmuje zaledwie kilka albumow, z których większość pzreszła do kanonu muzyki jazzowej: od „The Firefly”, „Take Two”, „Transitions”, „Catwalk”, „Together”z Larry’m Coryellem, „East To West” po retrospektywne „Standards”, „Compositions” i „Just Friends: A Gathering In Tribute To Emily Remler”. Do tego zestawu włącza się koncertowy „Cookin’ at the Queens”.
„W miarę upływu czasu dziedzictwo niektórych artystów staje się jeszcze ciekawsze i ważniejsze, a myślę, że Emily Remler jest tak znaczącą artystką – mówi producent i archiwista Zev Feldman, który wyprodukował to wydawnictwo Resonance Records. Trzeba o niej mówić i więcej o niej dyskutować. Była pionierką i mam nadzieję, że te nagrania przyczynią się do jej historii i jej znaczenia oraz potwierdzą je”. Nagrane na żywo w 4 Queens Hotel and Casino w starej części Vegas Strip, przedstawiają oszałamiające występy Emily Remler oraz ujawniają jej nieprzemijającą miłość do jej mentorów gitary: Wesa Montgomery’ego ,Pata Martino i George’a Bensona. Teraz ujęte jako „Cookin’ at the Queens: Live in Las Vegas” prezentują jedne z najbardziej fascynujących, swingujących, nieskrępowanych i inspirujących recitali Emily Remler. W jej interpretacji znajdują się zarówno standardy, takie jak „Hot House” Tadda Damerona „So What” Milesa Davisa i „Impressions” Johna Coltrane’a, jak i bluesowe „Moanin’” Bobby’ego Timmonsa i „D-Natural Blues” Wes Montgomery’ego, ballada „Polka Dots and Moonbeams” a nawet rozkoszowanie się bossa novą, taką jak „How Insensitive” Antonio Carlosa Jobima. Bowiem Emily Remler była utalentowaną i wrażliwą instrumentalistką, o eklektycznych upodobaniach stylistycznych, grała z wielkim zaangażowaniem, zaś jej olśniewająca technika płynęła z głębokiej znajomości wszelkich jazzowych form i stylów. Swą sztuką budziła podziw zarówno publiczności, krytyków jak i muzyków.