Jeśli nie wystarcza wam oferta wielkich oficyn wydawniczych i szukacie nowych, jazzowych brzmień warto zgłębić się w propozycje tzw. independents labels, czyli niezależnych wytwórni, które z dala od ogólnego komercyjnego zgiełku konsekwentnie realizują swoja politykę wydawniczą, najczęściej kierując się artystycznym gustem muzyków, mniej ciśnieniem rynku. Z dużym zainteresowaniem przeglądam zatem to wszystko co nowojorska JazzPromoService lub  chicagowska Kate Smith Promotions- zawodowe agencje wychwytujące to co najlepsze i najciekawsze pojawia „niezależnym” jazzie .Z najnowszej oferty posłuchałem z przyjemnością albumy, które szczególnie rekomenduję: JASON PAUL CURTIS “Faux Bourgeois Café”, KEVIN CLINE  “MAKE UP YOUR MIND” ,MARC POMPE “Monk’s Dream”, FRANK CATALANO & JIMMY CHAMBERLIN  „A Love Supreme Collective”    

Dionizy Piątkowski