Jakob Bro dał się wcześniej poznać jako muzyk wielu ciekawych sesji w monachijskiej oficynie ECM Records. Był gitarzystą Paul Motian & The Electric Bebop Band ( album “Garden of Eden”) oraz grał w kwintecie Tomasza Stańko ( realizując słynny “Dark Eyes” ). Duński gitarzysta zrealizował wcześniej kilkanaście innych albumów, z takimi tuzami jazzu jak Lee Konitz, Bill Frisell, Paul Motian, Kenny Wheeler, Paul Bley, Chris Cheek, Thomas Morgan, Chris Speed, Ben Street, Mark Turner, Kurt Rosenwinkel, Andrew D’Angelo, George Garzone, Oscar Noriega, David Virelles oraz z lokalnymi, skandynawskimi muzykami ( Anders Christensen, Jakob Høyer, Jesper Zeuthen, ,Kresten Osgood, Nikolaj Torp czy z guru duńskiej elektroniki Thomasem Knak). Jakob Bro jest także artystą honorowanym prestiżowymi nagrodami : jest wielokrotnym laureatem Danish Music Awards , w 2009 i 2013 roku wybrano go do Jazz Denmark’s Hall of Fame, nagrodzony został Jazz Special’s za najlepszy album roku (Danish Jazz Record of the Year za ”Balladeering” oraz „December Song”). Lista wyróżnień jest imponująca : od rekomendacji Downbeat’s Annual Critics Poll Rising Stars po tytuł Composer of the Year . Wspólne nagrania Bro/Knak oraz tryptyk „Balladeering”,”Time” i „ December Song” były nominowane do niezwykle ważnej Nordic Councils Music Prize. Natomiast magazyn Down Beat ( w recenzji poprzedniego albumu gitarzysty dla ECM Records, „ Bay of Rainbows) zachwycał się, że „…gitara Bro jest świetlist a jego muzyka jest zarówno hipnotyczna, jak i dramatyczna”.
„Uma Elmo” to jego piąty album jako lidera zrealizowany dla ECM Records. Tym razem duński gitarzysta Jakob Bro przedstawia nowe trio z norweskim trębaczem Arve Henriksenem i hiszpańskim perkusistą Jorge Rossym. Po raz pierwszy tych trzech muzyków występowało razem podczas sesji albumowych w studiu Swiss Radio w Lugano, a producentem był założyciel ECM Manfred Eicher. „Uma Elmo” potwierdza niezwykłą synergię i kreatywność muzyków, a magazyn London Jazz News komplementuję, że muzyka trio jest niezwykle spójna i, że „nie ma pośpiechu, bo jest w niej wielka głębia”. Niezwykle ciekawy i kontemplujący jest „Reconstructing a Dream”, utrzymana w konwencji mrocznej, lirycznej zadumy kompozycja gitarzysty. Natomiast „To Stanko” to wyciszony hołd dla nieżyjącego już, wielkiego polskiego trębacza Tomasza Stańko, który wystąpił z gitarzystą w swoim kwintecie. Innym hołdem złożonym zmarłemu muzykowi jest kompozycja „Music for Black Pigeons”, której sugestywny tytuł nadał saksofonista Lee Konitz. Słuchacze rozpoznają w nim szeptane, poetyckie brzmienie trębacza Arve Henriksena. To znakomity trębacz, który ma za sobą autorski album „Cartography”, zrealizowany w 2008 roku dla ECM Records oraz współpracę z Trio Mediaeval i Tigranem Hamasyanem. Perkusista Jorge Rossy jest dobrze znany fanom jazzu po obu stronach Atlantyku, zwłaszcza z ponad dziesięcioletniej współpracy w pierwszym trio Brada Mehldau.