Po trzydziestu latach ukazuje się zremasterowany album Jean-Luca Ponty’ego „Open Mind”. Jest to pierwsza z trzech reedycji legendarnych płyt francuskiego skrzypka jazzowego. Kolejne to „Individual Choice” oraz „No Absolute Time”. Płyty zostały zremasterowane przez nominowanego do nagrody Grammy 2023 Christopha Stickela i ukażą się jako CD i winyl. Album „No Absolute Time” będzie dostępny jako podwójny lLP, po raz pierwszy w historii na winylu. Jean-Luc Ponty eksperymentując z syntezatorami na początku lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych, nie zakładał, że zarówno „Individual Choice”, jak i „Open Mind”, będą miały ogromny wpływ na młodsze pokolenia twórców muzyki elektronicznej nawet 30-40 lat później. Indywidualny wybór i otwarty umysł oznaczały również zmianę i dalszy rozwój w jego twórczości kompozytorskiej.
Jean-Luc Ponty to genialny skrzypek francuski, który swoją muzyką zawojował jazzowy świat. Jego wersja fusion-jazzu stała się szkołą dla wielu pokoleń muzyków a wirtuozeria gry na skrzypcach wzorem artystycznej i technicznej perfekcji. Jean-Luc Ponty jest spadkobiercą jazzowych tradycji Django Reinhardta i Stephane’a Grappelly’ego; francuski wirtuoz skrzypiec popularność i uznanie zdobył koncertując nie tylko z własnymi zespołami, ale także ze sztandarową formacją fusion-jazzu, zespołem The Mahavishnu Orchestra i ekscentrycznymi grupami Franka Zappy. Wraz ze Stephanem Grappelli’m oraz Didierem Lockwoodem stanowią nie tylko o sile francuskiego jazzu, ale przede wszystkim o wybitnej roli, jaką w historii jazzu odgrywają wirtuozi znad Sekwany.
W 1993 roku Jean-Luc Ponty odkrył, że zachodnioafrykańskie rytmy, których użył w swoim projekcie Tchokola, były tak bogate, że zdecydował się wykorzystać niektóre z nich ponownie realizując sesję „No Absolute Time”. W nagraniach udział wzięli: basista Guy Nsangué i gitarzysta Martin Atangana, obaj z Kamerunu oraz perkusiści Abdou Mboup z Senegalu, Sydney Thiam z Francji i marokańczyk Moktar Samba. Jean-Luc Ponty przygotował wszystkie podkłady klawiszowe i pojechał do Paryża, aby nagrać sekcję rytmiczną. Reszta albumu została nagrana w Los Angeles z amerykańskim klawiszowcem Wally’m Minko i gitarzystą Kevinem Eubanksem. Album emanuje rytmem i pokazuje, jak Jean-Luc Ponty zręcznie połączył muzykę elektroniczną z rytmami z Afryki Zachodniej stając się prekursorem, modnego wiele lat później, ethno-jazzu. Album „No Absolute Time” powstał pod wpływem zachodnioafrykańskich rytmów. Współpracując z afrykańskimi muzykami, Jean-Luc Ponty stworzył płytę pioniersko krzyżując jazz, fusion i world music.