Niezwykle ciekawy jesienny zestaw przedstawia prestiżowa DUX Recordings. Jak zwykle zróżnicowany katalog obejmuje zarówno dzieła mistrzów, jak i nowatorskie debiuty. “Per Due Donne – Mezzo Esoprano” to specyficzny przewodnik historii teatru muzycznego, tutaj przedstawiony z perspektywy słynnych duetów, stanowiących często momenty węzłowe w dramaturgii dzieła. Duet przynosi albo połączenie dwóch żywiołów w jedną harmonijną całość, albo zderzenie sił przeciwstawnych, a skrajności, jak wiadomo, przyciągają się namiętnie. Taką opowieść wyśpiewują dwie wspaniałe artystki: Katarzyna Oleś-Blacha i Monika Korybalska. Sopranistkę i mezzosopranistkę łączy szczególna relacja, jaka powstaje pomiędzy mistrzynią, nauczycielką akademicką i młodą adeptką sztuki wokalnej. Doskonałe porozumienie między śpiewaczkami słychać w każdym epizodzie muzycznego spektaklu, który płynnie przechodzi między nastrojem dramatycznym a humorystycznym. „Per Due Donne” to efekt pracy mistrzyni i uczennicy – artystek, które łączy doskonałe muzyczne porozumienie. Katarzyna Oleś-Blacha to sopranistka koloraturowa, absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie i pedagog tej uczelni. Kunszt wokalny doskonaliła podczas licznych kursów mistrzowskich i interpretacyjnych u znamienitych pedagogów i śpiewaków. Jest laureatką wielu krajowych i międzynarodowych konkursów i festiwali wokalnych. Artystka ma w swoim bogatym dorobku ponad 30 pierwszoplanowych ról operowych i operetkowych, które prezentowała w 50 różnych realizacjach teatrów operowych w Polsce i zagranicą. Prowadzi warsztaty wokalne oraz kursy mistrzowskie dla młodzieży oraz młodych adeptów wokalistyki. Z kolei Monika Korybalska jest mezzosopranistką, absolwentką Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu dr hab. Katarzyny Oleś-Blacha (dyplom z wyróżnieniem). Jeszcze przed rozpoczęciem studiów wokalnych, w 2006 roku, zadebiutowała w polsko – holenderskiej produkcji „Czarodziejskiego fletu” W. A. Mozarta. Jest stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego i laureatką nagród i wyróżnień w dziedzinie wokalistyki. W nagraniu płyty „Per Due Donne” śpiewaczkom towarzyszyła Orkiestra Opery Krakowskiej pod dyrekcją Tomasza Tokarczyka. Na płycie „Per Due Donne” znalazły się duety z oper: Vincenza Belliniego, Léo Delibesa, Gaetana Donizettiego, Wolfganga Amadeusza Mozarta, Gioacchina Rossiniego i Richarda Straussa.
„Early 20thth Century Jewels” prezentuje, w wykonaniu międzynarodowego grona muzyków związanych z belgijską szkołą wykonawczą ( Nozomi Kanda – flet, piccolo, Daniel Rubenstein – viola , Ingrid Procureur – harfa, Didier Poskin – wioloncela, Koenraad Hofman –kontrabas), utwory z początku XX wieku, w których gra barwą odbywa się w przestrzeni kameralnej. Charakterystyczną cechą XX-wiecznego krajobrazu muzycznego jest pluralizm stylistyczny, przejawiający się nie tylko w obrębie licznych szkół i nurtów, lecz także w języku pojedynczych twórców, którzy niekrępowani dominującymi regułami kompozycji, sięgali po rozmaite środki ekspresji muzycznej. Do najistotniejszych zagadnień podejmowanych przez postromantycznych kompozytorów należała kwestia barwy, ważna zarówno dla przedwojennych impresjonistów, jak i przedstawicieli sonorystyki. Wiodącą tu parą instrumentów jest flet i altówka – która zainspirowała swym brzmieniem wielu kompozytorów; m.in. Debussiego, Huybrechtsa, Roussela, Schulhoffa.
Paweł Pudło – kompozytor z pogranicza sztuk, producent muzyczny oraz reżyser kreatywny tworzy własne projekty artystyczne i komponuje muzykę. Utwory koncertowe oraz filmy z jego muzyką prezentowane były m.in. w Polsce, Niemczech, Czechach, Izraelu, Estonii, Francji oraz w Hiszpanii. Pudło w swoim dorobku posiada utwory orkiestrowe, ale nie ogranicza się tylko do samych instrumentów klasycznych – łączy muzykę symfoniczną z innymi gatunkami: muzyką elektroniczną, etniczną, popem oraz rockiem. Jako producent, współpracuje z najlepszymi realizatorami nagrań, muzykami i studiami muzycznymi. Jest producentem wszystkich swoich utworów. „ Jestem kompozytorem pogranicza sztuk – mówi Paweł Pudło w jednym z wywiadów – Najważniejsze dla mnie jako twórcy jest to, że mogę użyć muzyki jako uniwersalnego języka przekazującego ideę. W tym wypadku jest bardzo ważna idea pokoju, ale wyrażona poprzez pamięć o wojnie. Szczególnie w czasach, gdy ludzie tzw. świata zachodniego zapominają, w jak pięknych i spokojnych czasach przyszło nam żyć. Tak naprawdę dysponujemy wolnością wyboru miejsca, w którym mieszkamy, jeśli praca nam się nie podoba, to w wielu przypadkach możemy ją po prostu zmienić. Powracając do samej muzyki. Osoby, które znają moją twórczość, wiedzą, że uwielbiam melodię”. „War Horns” to utwór na 10 waltorni, którego prawykonanie odbyło się na festiwalu Solidarity of Arts w Gdańsku w 2015 roku. Prawykonaniu towarzyszyła instalacja rzeźbiarska, będąca rodzajem przestrzennej kontynuacji idei projektu. Wykonawcami byli m.in. Stefan De Leval Jezierski (Berliner Philharmoniker) i Luca Benucci (Florence Opera). Na płycie „War Horns: Concerto For Ten Frensch Horns” zaprezentowano studyjne nagranie tego wyjątkowego utworu o antywojennej wymowie, zarejestrowane w Studio Koncertowym Polskiego Radia w Warszawie. Bohaterami koncertu są perfekcyjni instrumentaliści : Stefan de Leval Jezierski, Łukasz Łacny, Michał Szczerba, Gabriel Czopka,Czesław Czopka, Grzegorz Mondry, Anna Mondry, Igor Szeligowski, Mateusz Feliński oraz Robert Wasik. Album wzbogaca DVD z rejestracją całego projektu.
„New Chamber Music” to kolejne nagranie z seri