Wśród młodych gitarzystów, dla których artystycznym i kreatywnym odniesieniem najczęściej są rejony jazzu, Łukasz Kuropaczewski jest autentycznym i niekwestionowanym talentem umiejscowionym niezwykle konkretnie w klasycznej stylistyce. Porusza się w niej z gracją primadonny, budując swój muzyczny świat zawieszony gdzieś między nowoczesnymi nurtami muzyki współczesnej, standardami i „przebojami” muzyki klasycznej a wirtuozerią obejmująca wybitne interpretacje gitarowej (i nie tylko) klasyki. Podziwiam jego rozrzut repertuarowy, perfekcyjne opanowanie instrumentu, ale także to, co robi by sztuka gry na gitarze klasycznej nie wymknęła się poza dogmat wypracowany przecież przez dekady i wieki kompozycjami najwybitniejszych twórców. Teraz prezentuje niezwykle emocjonalny i nostalgiczny album „Adela”.
Łukasz Kuropaczewski ( rocznik 1981) naukę gry na gitarze rozpoczął mając dziesięć lat. Jest absolwentem Akademii Muzycznej we Wrocławiu, którą ukończył pod kierunkiem Piotra Zaleskiego, studiował także w klasie Manuela Barrueco w Peabody Conservatory of The Johns Hopkins University w Baltimore. Koncertował z recitalami w prestiżowych salach świata : od Royal Festival Hall w Londynie i Concertgebouw w Amsterdamie po Wielką Salę Konserwatorium im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie i nowojorską Carnegie Hall. Prowadzi kursy mistrzowskie w ramach wielu festiwali gitarowych w Europie i obu Amerykach, był wykładowcą Uniwersytetu Pensylwanii w Filadelfii, pracuje w Akademii Muzycznej w Poznaniu oraz w austriackim Kunstuniversität Graz. Przez lata prowadził Akademię Gitary, jeden z najważniejszych, europejskich festiwali, projekt, który powstał z potrzeby przełamywania barier w dostępie do kultury i organizacji koncertów gitarowych na najwyższym poziomie. Przyciągnął tym samym do wielu miast i mniejszych miejscowości w Wielkopolsce melomanów i miłośników gitary z całej Europy. Przez lata był to jedyny projekt w Polsce, ukazujący pełny zakres możliwości twórczych związanych z gitarą, począwszy od gatunków muzycznych po praktyki wykonawcze. Łukasz Kuropaczewski zrealizował kilka znakomitych płyt, z czego „Polish Music”, „Aqua e Vinho” oraz „Nocturnal” otrzymały nominacje do Fryderyków („Najwybitniejsze nagranie muzyki polskiej”, „Album roku – muzyka kameralna” i „Album roku – recital solowy”). Gitarzysta dokonał także wielu polskich i światowych prawykonań dzieł takich kompozytorów, jak Aleksander Tansman („Hommage à Manuel de Falla, „Petit Concerto”), Krzysztof Meyer („Koncert na gitarę, kotły i orkiestrę smyczkową”, „Triptych Sonata”), Mikołaj Górecki („Arioso e furioso”), Angelo Gilardino („Jerusalem Concerto”, „Letters to Fryderyk Sonata”) czy Marc Neikrug („Acequias Quintet”). Jest bohaterem prawykonania gitarowej wersji „Koncertu na altówkę i orkiestrę” Krzysztofa Pendereckiego z Orkiestrą Sinfonia Varsovia pod dyrekcją Maximiano Valdésa oraz wykonania „Concierto de Aranjuez” Joaquína Rodrigo z Baltimore Symphony Orchestra pod batutą Marin Alsop. Polski gitarzysta koncertuje także z mandolinistą Avim Avitalem, akordeonistą, Richardem Galliano i Orion String Quartet.
Aleksander Dębicz jest jednym z najzdolniejszych polskich pianistów młodego pokolenia. Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie doskonalił swoje umiejętności na międzynarodowych kursach mistrzowskich, pracując pod kierunkiem światowej sławy pianistów i pedagogów: Roberta Levina, Andrasa Schiffa, Andrea Bonatty, Alexandera Braginskiego, Jana Jiraceka von Arnima, Katarzyny Popowej-Zydroń, Andrzeja Jasińskiego i Aleksieja Orłowieckiego. Koncertował zarówno w Polsce, jak i za granicą budując doskonałą reputację doskonałego interpretatora muzyki klasycznej. Pianista jest laureatem Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Jana Sebastiana Bacha w Gorzowie/Frankfurcie, Międzynarodowego Konkursu Muzycznego w Bukareszcie i Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. I.J. Paderewskiego w Bydgoszczy. Aleksander Dębicz jest także ciekawym kompozytorem: w 2013 został zwycięzcą międzynarodowego konkursu kompozycji i improwizacji Transatlantyk Instant Composition Contest. W 2015 roku wydał swoją debiutancką płytę solową z nagraniem własnej kompozycji inspirowanej sztuką filmową „Cinematic Piano”. Muzyczne poszukiwania oraz aspiracje pianisty obejmują nie tylko recitale fortepianowe, współpracę z zespołami kameralnymi ale także kreatywne duety z wiolonczelistą Marcinem Zdunikiem, z saksofonistą Wojciechem Psiukiem czy wirtuozem gitary, Łukaszem Kuropaczewskim. Aleksander Dębicz jest jednym z najbardziej wszechstronnych polskich pianistów oraz kompozytorem. Inspiracją dla Aleksandra Dębicza jest improwizacja oraz autorska muzyka, którą często łączy z repertuarem klasycznych mistrzów. W 2015 roku na debiutanckiej płycie „Cinematic Piano” wydał cykl własnych kompozycji inspirowanych sztuką filmową. Pianista współtworzy także duety z wybitnymi muzykami, z którymi opracował kilka oryginalnych projektów opartych na muzyce klasycznej i improwizacji ( z wiolonczelistą Marcinem Zdunikiem nagrał znakomicie przyjęty i nominowany do Fryderyka dwupłytowy album „Bach Stories”. W 2018 roku ukazał się „Invention”, kolejny album artysty. Aleksander Dębicz zaprezentował na nim swoją interpretację kompletu Inwencji i Sinfonii J. S. Bacha oraz autorskie kompozycje inspirowane Bachem i muzyką hip-hopową (płyta została nominowana do Fryderyka 2019). W tym samym roku artysta skomponował utwór „PasaCatedral” na gitarę koncertującą, obój, fortepian i smyczki na zamówienie festiwalu Akademia Gitary.
Tym razem Aleksander Dębicz i Łukasz Kuropaczewski podjęli znakomity pomysł realizacji sesji eksponującej zarówna gitarę, jak i fortepian realizując album ‘Adela”, który jest być może przełomowym w karierach tych wybitnych muzyków. By nadać szerszy wymi